”Walk and talk” till Ullnatoppen

onsdag 19 oktober 2022

På onsdag, 19/10, blir det äntligen av !

Vår Rotaryklubbs promenad upp till Ullnatoppen, där vi kommer att ha samma häftiga utsikt som Peer har på bilden här. Ta med kikare, om du har, för det är rätt i tiden att se vissa flyttfåglar samla ihop sig inför flygfärden söderut.

Det blir samling på parkeringen snett emot Byggmax i Arninge för avmarsch kl 12.00.

Startar med ca 10 min vandring genom skogspartier runt Ullnatoppen, innan vi går den gamla körvägen upptill toppen. Räkna med att hela vandringen från parkeringen tar ca 20 min.

OBS, ta gärna sittunderlägg tillsammans med kaffe och tilltugg. Vi kommer att ha en härlig utsikt från toppen. Så flera av oss kommer säkert att vilja stanna kvar på toppen ett tag innan vi går tillbaka till parkeringen.

Den som har mer bråttom kan räkna med att hela utflykten tar 1 timme, tillsammans med 15 min på toppen.

Väl mött med bekväma skor i morgon

Richard Du Rietz