Ronny Carlsson tilldelas Paul Harris Fellow

onsdag 24 mars 2021

Ronny Carlsson tilldelas idag Rotarys högsta utmärkelse Paul Harris Fellow!

Styrelsens motivering:

Ronny firar i år 10-årsjubileum i klubben och har deltagit i styrelsen hela åtta av dessa år. Det som började med ansvar för programkommittén och sedan klubbkommittén övergick senare med det riktigt betydelsefulla arbetet som IT-ansvarig. Ronny är TJRKs IT-samordnare. Vad skulle vi alla göra utan Ronnys fasta hand? Inte minst under detta pandemi-år har Ronnys insatser varit ovärderliga. Han har i god tid planerat och faciliterat snart sagt varje möte till ett lyckat digitalt event. Redan tidigare, vid Rotary Sveriges omfattade datakrasch 2019, kunde vi tack vare Ronnys gedigna arbete komma lindrigare undan än många andra klubbar. Inte ens en fysisk flytt till Malmö har hindrat Ronny från att fortsätta värna om sin klubb och bidra till att vi alla har en fungerade plattform att verka utifrån. Ronny har också i sin egenskap av entreprenör också varit en värdefull mentor för många ungdomsprojekt och UF-arbeten. Ronny är dessutom en hjälpsam och trevlig person som med glatt humör bidrar till att skapa en god stämning på våra sammankomster. Ronny, du är en synnerligen värdig Paul Harris Fellow.