Åva-projekt

onsdag 4 maj 2016

Ingemar Börtemark

Två projekt from Åva Gymnasium presenterdes idag!

Den ultimata staden, Oskar J och Wilhelm: Presentation med bildspel och imponerande modell av en ideal stad vars främsta krav beskrevs som att tillgodose trivsel och hållbarhet för alla. Staden karaktäriserades av separerade plan för skilda kommunikationsmedel, bilar längst ner, cyklar ovanpå och högst upp gångvägar. Byggnaderna försörjdes delvis via solpaneler.

Ergonomisk hemsida, Mattias, Oscar K, David, Patrik: Presenterades med bildspel och visade ett egenutvecklat hjälpmedel, Pick´n Web, för att göra sin egen hemsida med enkla medel. De hade också jämfört sin modell med ett par andra kommersiellt tillgängliga hjälpmedel. Säkert en produkt i tiden, där åtskilliga av klubbens medlemmar har mycket att lära.